תהליכי אבחון וגיבוש תוכנית פעולה

פרויקט מתאפיין בכמה שלבים עקרוניים על בסיס מתודולוגיה סדורה:

בחינה ארגונית תפעולית (אבחון)
ארגון בדומה לפאזל, גם אם בנוי מ – "חלקים טובים" לעיתים ההרכבה היא שחסרה. במגרש התחרותי לכל כשל משמעות רבה. אבחון מסייע לארגון להעריך יחידה או תהליך על-ידי התבוננות ברמת המאקרו והמיקרו. מטרת הבחינה הארגונית/תפעולית היא שיפור ביצועי היחידה או התהליך, לטובת עמידה ביעדים העסקיים והתפעוליים.

התוצר של התהליך כולל ממצאים, תובנות והמלצות. ההמלצות יינתנו בדגש על התחומים הבאים: מבנה הארגוני, תהליכי עבודה, פורומים וממשקים, מערכות מידע ופתרונות טכנולוגים, תהליכי מעקב, בקרה ומשוב אפקטיביים ועוד.
אנו מקפידים על ישימות ההמלצות ומתאם בין ההמלצות הניתנות לחזון הארגון, מטרותיו ויעדיו.

כמנהלים ויועצים מתחום הנדסת תעשיה וניהול, נתחיל את הפרויקט באבחון ארגוני/תפעולי, הכולל מיפוי המצב הקיים ובכלל זה:
מיפוי מטרות ויעדי הארגון, מבנה ארגוני, הגדרות תפקיד ותחומי אחריות, תהליכי עבודה, שגרות ניהול, מערכות מידע, ממשקים, פורומים, אתגרים ניהוליים, חוזקות / חולשות, מעקב ובקרה ועוד.
המיפוי הראשוני מתבצע באמצעות ראיונות עומק עם אנשי מפתח בארגון (מנהלים ועובדים), תצפיות, ניתוח נתונים המתקבלים מהארגון, בחינת תהליכים, נהלים ומבנה הארגוני ועוד.
בשלב הבא נבצע ניתוח פערים בין הרצוי והמצוי ונגבש ביחד אתכם כיווני פעולה והמלצות לשיפור.
ההמלצות יינתנו בדגש על התחומים הבאים: שינויים במבנה הארגוני, שינוי ושיפור של תהליכי עבודה, שימוש במערכות מידע ופתרונות טכנולוגים, הגדרת תהליכי מעקב, בקרה ומשוב אפקטיביים.
אנו מקפידים על מתאם בין ההמלצות שלנו לחזון הארגון, מטרותיו ויעדיו.

במסגרת השירותים שלנו, אנחנו מציעים את ההתמחויות הבאות:

ניהול פרויקטים

פרויקט הינו סט פעולות שמטרתו השגת יעדים מוגדרים תוך עמידה בלוח זמנים ותקציב.
ליועצים של BENE ניסיון רב בהובלת פרויקטים החל משלב הניתוח והתכנון ועד ליישום ובקרה בשטח.

ניהול הייצור ותפ״י

ניהול ייצור איכותי, בעלויות נמוכות תוך מתן ערך מוסף ללקוח, היא הדרך להתחרות כיום בעולם העסקי. תהליכי הייצור הינם ליבו הפועם של המפעל.
ב- BENE אנו מבינים כי תכנון מכוון מטרה הוא שיביא את הייצור בארגון למצב אופטימלי דהיינו, מענה לביקוש בעלות המינימלית, תוך עמידה ברמות שירות גבוהות.
יועצינו מנוסים בשדרוג תהליכי תפ"י ובכלל זה: תכנון דרישות חומרים, תכנון ומתן הוראות ייצור, תכנון קיבולת ואיזון קווים, הגדרת מדדים ויעדים ובקרתם, טיפול בנושאי איכות והובלת תהליכי שיפור מתמיד.

ניהול רכש ולוגיסטיקה

הרכש הינו חלק משרשרת האספקה שכוללת בתוכה את תחומי היבוא והיצוא, השינוע והלוגיסטיקה.
הצוות של BENE מציע ניסיון רב בניהול תהליכי רכש ולוגיסטיקה מתקדמים.
נבנה עבורכם כלים ושיטות לניהול נכון ואיכותי של תהליכים אלה, בדגש על צמצום עלויות, שיפור זמינות ושביעות רצון לקוחות.

ניהול מלאי

המלאי הינו מרכיב מרכזי בכל ארגון עסקי.
אופטימיזציה וחסכון בעלויות תושג באמצעות כלים ומתודולוגיות מעולם ניהול המלאי יחד עם ליווי צמוד וגיבוש מדיניות מלאי, ניתוח המלאי והטמעת מודלים לעיתוד מלאי.

ניהול רזה

BENE מתמחה בהטמעה ויישום של מתודולוגיית הניהול הרזה- Lean Management, מתודולוגיה ניהולית, השמה דגש על ייעול זרימת המידע והחומר וכך להקטנת הבזבוז ואספקת ערך מוסף ללקוח. כדוגמא, השיטה יושמה בהצלחה במפעלי "טויוטה".

כלי העבודה שלנו כוללים ניתוח תהליכים והטמעת מתודולוגיות כדוגמת:
• עקרון Kaizen - שיפור לטובה באמצעות מעגלי בקרת איכות.
• שיטת Kanban- ניהול רזה באמצעות כרטיסי מלאי.
• שיטת Pull- ייצור במשיכה, תהליכים הנזקקים לחומרים מושכים מתהליכים מזינים.
• שיטת5S - סדר וניקיון בסביבת העבודה
• שיטת VSM- מיפוי זרימת ערך
• שיטת Poke-Yoke - טכניקות למניעת טעויות אנוש

מסע לקוח ושירות לקוחות

מסע לקוח הינו אוסף הפעולות והחוויות שעובר הלקוח במהלך הקשר שלו עם החברה כולל נקודת מכירה (פיזית או וירטואלית) והשרות או המוצר הנרכש.
מסע לקוח יעיל ואפקטיבי יגדיר מה היא חווית לקוח מוצלחת, ויתייחס למסע דרך נקודת המבט של הלקוח בלבד.
המטרה של מסע לקוח היא להטמיע חווית לקוח איכותית, חיובית ומקצועית, תוך שימת דגש על שיפור תהליכים, איכות המידע, מהירות התגובה, אחידות השפה מול הלקוח, על מנת להעלות את שביעות רצונו של הלקוח.
ב – BENE אנו מיישמים מתודולוגיה לשיפור מסע הלקוח תוך התבוננות מעמיקה בחוויית הלקוח ומערכת הצרכים/ציפיות לאורך השלבים השונים בממשק עם הארגון.
BENE מתמחה בכלים ופתרונות לניהול נכון של מסע הלקוח, לסימון ומימוש הזדמנויות עסקיות וליצירת חוויית לקוח חיובית.