מצוינות תפעולית (OPEX)

בתקופה בה אנו חיים התחרות הולכת ומתעצמת, מצוינות תפעולית הינה מפתח להישרדות. דרישות הלקוחות גדלות והם דורשים אפס טעויות, מחיר נמוך, פרסונליזציה וזמני אספקה מהירים. ארגונים חייבים לגבות את האסטרטגיה העסקית בשדרוג התפעול וכלל היחידות בארגון.
מצוינות תפעולית הינה תפיסה ניהולית המתייחסות לדרך שבה כל יחידות הארגון, המוצרים, השירותים והתהליכים מוכוונים להשגת Ongoing Improvement (שיפור מתמיד) באמצעות יישום שיטתי. השיפור מתחיל מהגדרת מדדי התהליך המרכזיים, תיעוד, בקרת תוצאות שוטפת, הגדרת פעולות מונעות ומתקנות. 

ארגונים ששואפים למצוינות ארגונית ותפעולית חייבים לקיים שגרה של בחינה עצמית ושיפור מתמיד.
במסגרת הצגת הממצאים וההמלצות לתוכנית היישום שתגובש במהלך האבחון הארגוני/תפעולי, נצביע על שינויים ושיפורים שיש לבצע במגוון תחומים לטובת ייעול המצב הקיים ושחרור צווארי בקבוק ארגוניים.
התוכנית שלנו תכלול התייחסות לשינוי במבנה הארגוני, רה-ארגון של תחומי אחריות והגדרות תפקיד, עדכון תהליכי עבודה ושגרות עבודה, שדרוג מערכות מידע, חידוד תהליכי מעקב ובקרה ואפיון ופיתוח מדדים ודו"חות לבקרה ומדידה. 

על מנת לייצר אווירה חיובית סביב תהליך השינוי, שהינו מורכב ורגיש, אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם הצוות הניהולי והעובדים ושמים דגש על יצירת אקלים של שקיפות, לקיחת אחריות ללא הטלת אשמה והתמקדות בעתיד ולא במצב הנוכחי.
לאחר הגדרת התהליכים וממשקי העבודה החדשים, נלווה את תהליך הטמעתם, כולל מעקב ובקרה על היישום, לצורך המשך תהליך השיפור המתמיד.

להלן מספר דוגמאות לפעילויות בתחום מצוינות תפעולית:

ייעול תהליכים

תהליך הינו אוסף רציף של מצבים ו/או פעולות, המתמשכים לאורך זמן ומובילים לתוצאה, או למספר תוצאות. חלק ניכר מן האתגרים בארגונים, נוצרים בעקבות תהליכים לא יעילים, או תהליכים שאינם תומכים במטרות הארגון.
ניתוח תהליכים וממשקי עבודה, הינו מרכיב בסיסי בכל פרויקט ייעוצי, וכולל ניתוח של התהליכים בארגון ושרשרת הערך, תוך התייחסות לגורם המבצע, ידע נדרש, פעילות ידנית/אוטומטית, ממשקים, תפוקות, מדדים ויעדים.
ניתוח התהליכים, מבוצע לרוב באמצעות ראיונות עם מנהלים ועובדים בארגון ולקוחות התהליך ותצפיות ואיסוף נתונים כמותיים.
התפוקות של ניתוח תהליך, הינן המלצות לתהליך עדכני מיטבי, ביטול פעולות שאינן תורמות ערך, אוטומציה של פעולות ידניות, קיצור משך פעולות, העלאת תפוקות, צמצום צווארי בקבוק, ביטול כפילויות וצמצום עלויות ומשאבים.

צמצום עלויות

היועצים של BENE צברו ניסיון עשיר ומקצועי בתחום של צמצום עלויות. מניסיוננו, אנו מצליחים להגיע לחסכון של כ-15% מהוצאות הארגון.
התהליך אותו אנו יוזמים, מטמיעים ומלווים מתבסס על התובנה כי תהליך צמצום העלויות אינו אירוע חד פעמי אלא "דרך חיים".
כל ההוצאות נבדקות, גדולות כקטנות: קבועות ומשתנות, אנרגיה, רכש וחומרי גלם, שכר עבודה, יעילות, שיווק ופרסום, רכב והסעות וכל סעיפי "אחר" ו "מזדמן".
תהליך ההתייעלות לוקח בחשבון שיקולי בטיחות, איכות הסביבה, איכות ורמת שרות, וכמו כן, התחשבות בשיקולים אסטרטגיים ושיקולים לטווח ארוך. בנוסף מושם דגש על שיתוף פעולה ואיסוף רעיונות מהמנהלים והעובדים בשטח, כל אחד בתחומו.

ניהול הייצור ותפ"י

ניהול ייצור איכותי, בעלויות נמוכות תוך מתן ערך מוסף ללקוח, היא הדרך להתחרות כיום בעולם העסקי.
תהליכי הייצור הינם ליבו הפועם של המפעל. ב- BENE אנו מבינים כי תכנון מכוון מטרה הוא שיביא את הייצור בארגון למצב אופטימלי דהיינו, מענה לביקוש בעלות המינימלית, תוך עמידה ברמות שירות גבוהות.
יועצינו מנוסים בשדרוג תהליכי תפ"י ובכלל זה: תכנון דרישות חומרים, תכנון ומתן הוראות ייצור, תכנון קיבולת ואיזון קווים, הגדרת מדדים ויעדים ובקרתם, טיפול בנושאי איכות והובלת תהליכי שיפור מתמיד.

ניהול רכש ולוגיסטיקה

הרכש הינו חלק משרשרת האספקה שכוללת בתוכה את תחומי היבוא והיצוא, השינוע והלוגיסטיקה.
הצוות של BENE מציע ניסיון רב בניהול תהליכי רכש ולוגיסטיקה מתקדמים.
נבנה עבורכם כלים ושיטות לניהול נכון ואיכותי של תהליכים אלה, בדגש על צמצום עלויות, שיפור זמינות ושביעות רצון לקוחות.

ניהול מלאי

המלאי הינו מרכיב מרכזי בכל ארגון עסקי.
אופטימיזציה וחסכון בעלויות תושג באמצעות כלים ומתודולוגיות מעולם ניהול המלאי יחד עם ליווי צמוד וגיבוש מדיניות מלאי, ניתוח המלאי והטמעת מודלים לעיתוד מלאי.

ניהול רזה

BENE מתמחה בהטמעה ויישום של מתודולוגיית הניהול הרזה- Lean Management, מתודולוגיה ניהולית, השמה דגש על ייעול זרימת המידע והחומר וכך להקטנת הבזבוז ואספקת ערך מוסף ללקוח. כדוגמא, השיטה יושמה בהצלחה במפעלי "טויוטה".

כלי העבודה שלנו כוללים ניתוח תהליכים והטמעת מתודולוגיות כדוגמת:
• עקרון Kaizen - שיפור לטובה באמצעות מעגלי בקרת איכות.
• שיטת Kanban- ניהול רזה באמצעות כרטיסי מלאי.
• שיטת Pull- ייצור במשיכה, תהליכים הנזקקים לחומרים מושכים מתהליכים מזינים.
• שיטת5S - סדר וניקיון בסביבת העבודה
• שיטת VSM- מיפוי זרימת ערך
• שיטת Poke-Yoke - טכניקות למניעת טעויות אנוש

מסע לקוח ושירות לקוחות

מסע לקוח הינו אוסף הפעולות והחוויות שעובר הלקוח במהלך הקשר שלו עם החברה כולל נקודת מכירה (פיזית או וירטואלית) והשרות או המוצר הנרכש.
מסע לקוח יעיל ואפקטיבי יגדיר מה היא חווית לקוח מוצלחת, ויתייחס למסע דרך נקודת המבט של הלקוח בלבד.
המטרה של מסע לקוח היא להטמיע חווית לקוח איכותית, חיובית ומקצועית, תוך שימת דגש על שיפור תהליכים, איכות המידע, מהירות התגובה, אחידות השפה מול הלקוח, על מנת להעלות את שביעות רצונו של הלקוח.
ב – BENE אנו מיישמים מתודולוגיה לשיפור מסע הלקוח תוך התבוננות מעמיקה בחוויית הלקוח ומערכת הצרכים/ציפיות לאורך השלבים השונים בממשק עם הארגון.
BENE מתמחה בכלים ופתרונות לניהול נכון של מסע הלקוח, לסימון ומימוש הזדמנויות עסקיות וליצירת חוויית לקוח חיובית.